طراحی و ساخت اتاق فرار

اتاق فرار سرگرمی که این روزها طرفداران خاصی رو به خود جذب کرده. احتمال این که بعد از تجربه چند اتاق فرار، فکر داشتن اتاق فرار به ذهن شما برسد. اگر شما هم جز این افراد هستین اینجا میتواند بهتون کمک کند که دیدگاه متناسب رو پیدا کنید، تا بتوانید همه جوانب را در نظر بگیرید.

همونطور که در اکثر تعاریف اتاق فرار شاهد هستیم، اتاق فرار یک نوع سرگرمی است. ایجاد یک محیط سرگرم کننده بسیار دشوار است.

 اتاق فرار هم همانند بسیاری از موضوع‌های دیگر نیاز به تجربه دارد. این سرگرمی بخش‌های متفاوتی همچون: سناریو، معما، فضا سازی، دکور، موزیک، اکت بازیگر و… دارد.

طراحی اتاق فرار

اتاق فرار یکی از بازی‌های گروهی است، که در آن اعضای گروه در یک اتاق طراحی شده قفل می‌شوند. و باید با حل معماهای مختلف و یافتن کلیدها و راه حل‌های مخفی، از اتاق خارج شوند. 

طراحی و ساخت یک اتاق فرار موفق نیاز به داشتن تخصص‌های گوناگونی از جمله مهندسی، طراحی داخلی، تجهیزات الکترونیک، بازیابی داده‌ها و برنامه‌نویسی دارد. برای طراحی یک اتاق فرار، باید تمامی عوامل و جزئیات طراحی شده و هر یک در نظر گرفته شود، مثلاً اتاق باید امن باشد، قابل دسترس باشد، محیط خوبی داشته باشد و موارد دیگری را برآورده کند. 

همچنین برای جذب مشتریان، بهتر است بازی را طوری طراحی کرد که بازیکنان به‌راحتی قابلیت آنرا متوجه شوند و همچنین بازی هیجان‌انگیز، دشوار و دارای پازل‌های دشوار باشد.

ایده

ساخت یک اتاق فرار از ایده اولیه شروع می‌شود. ایده پردازیه اولیه در هر زمینه و نوع تفکر در راستای اون فعالیت در قد اول جز مهمترین پیش نیازها قرار دارد.

همیشه یک ایده خوب جواب گو خواهد بود و یا یک ایده مناسب جدید. ایده در اتاق فرار میتواند در سناریوی بازی، معماها، نوع اجرا، هینت دهی و یا در اکت‌های بازیگر باشد.

طراحی و ساخت اتاق فرار

سناریو اتاق فرار

سناریو و یا داستان بازی  اتاق فرار قلب اون به حساب میاد. که باعث ایجاد جریانی متناسب در روند بازی می‌شود. داستان در یک اتاق فرار میتواند تخیلی و یا اقتباس  از یک داستان واقعی باشد.

سناریو در طول یک بازی باید به نحوی باشد که قابل فهم باشد، یا به عبارتی دیگر در طول مسیر پلیر اتاق فرار باید داستان بازی را بر طبق روندی که قرار میگیرد درک کند ومتوجه داستان شود.

سناریو نسبت به ژانر بازی متفاوت می‌شود. ژانرهای مختلفی در اتاق فرار وجود دارد و دقیقا نسبت به آن سناریو طراحی میگردد. 

فضا سازی

فضا سازی داخلی اتاق فرار دقیقا باید در راستای سناریوی آن باشد. به نحوی که حس و حال آن داستن را بتوان به خوبی انتقال داد.

فضا سازی و طراحی دکور نقش مهمی دارد که هر چه خلاقیت در آن بیشتر شود باور پذیری داستان برای پلیر اتاق فرار بالاتر میرود، همین امر باعث بالا رفتن رضایت در بازیکنان می‌شود.

یک امر مهمتر در دکور اتاق فرار کم اصطحلاک و در عین حال ایمن برای بازیکنان است. پس استفاده از بهترین متریال و لوازم داخلی بسیار مهم است و باید توجه به مقرون به صرفه بودن در ساخت باید توجه کرد.

فضا سازی

معما

عضو جدا ناپذیر از اتاق فرار معماهای آن است. معما باید در راستای سناریو و دکور همزمان باورپذیر و قابل حل باشد. معما در اتاق فرار چالش‌های هستند که باید از آن عبور کنند و بازیکنان به طور کامل ارتباط مستقیم با آن را دارند. یکی از کارهای دشوار در اتاق فرار طراحی معماست که باید توجه خاصی به آن شود.

معما
اینجا میتوانید روی کمک ما حساب کنید

مجموعه رتسل روم میتواند در این زمینه طراحی اتاق فرار به شما کمک کند و یا ساخت اتاق فرار تا بتوانید در این زمینه فعالیت داشته باشید.

از ایده و سناریو و معما تا اجرا و ساخت و پلن‌های تجاری چه در حوضه برندینگ و یا درآمد زایی.

 

طراحی سناریو

نحوه فعالایت در این ضمینه به گونه ایکه فقط در طراحی به شما کمک کرده و در مراحل ساخت اتاق فرار همراه شما وبوده و مشاوره لازم ارائه می‌شود

سرمایه گذاری در اتاق فرار

فعالیت به صورت مشارکتی و توافقی از نحوه انجام کار در زمینه اتاق فرار به اشکال مختلف مانند سرمایه گذاری مالی به نسبت قدر سهم، ارائه ملک و...

طراحی و ساخت اتاق فرار

از ابتدا تا انتها از طراحی تا پایان ساخت بازی به عهده تیم ما و پس از اتمام کامل اجرا تحویل به شما و آموزش کامل در این زمینه

مجموعه رتسل روم از سال 1398 در اتاق فرار به صورت تخصصی فعالیت دارد. و در این زمینه تجربیات بسیاری در اتاق فرار بدست آورده  است.

و توانسته تعدادی اتاق فرار طراحیو به سرانجام برساند.

ساخت اتاق فرار

طراحی و ساخت اتاق فرار نیاز به دقت بالایی دارد تا بتوان در نهایت نتیجه مطلوب و دلخواهی که مد نظر هست رسید. ریز جزییات بسیاری هست که باید در طراحی و ساخت اتاق فرار مد نظر گرفت.

جزییاتی که شاید از دید خیلی‌ها پنهان بماند، فضا سازی‌های که یک دکور سناریو  نیاز دارد، دسترسی‌ها، راهها عبوری، نورپردازی، رنگ و…

شما میتوانید برای طراحی و ساخت اتاق فرار از افراد با تجربه مشورت بگیرید. ما هم در این زمینه طراحی اتاق فرار به همراه تیم طراحی و ساخت از ایده پردازی تا اجرا و آموزش بازیگر و حتی برندیگ اتاق فرار میتوانیم کمکتان کنیم.

چرا ریز جزییات مهم است ؟

ساخت اتاق فرار به دلیل این که پلیرهای آن، باید خود را داخل آن فضا تصور کنند و بتوانند باور کنند که خود داخل آن شرایط هستند کار را مقداری دشوار میکند. از نوع دیوارهای موجود تا رنگ و لوازم استفاده شده در ان فضا.

تمامی نکات با هم دیگه کمک میکنند که یک اتاق فرار بتواند بازیگر را درون داستان خودش فرو ببرد.

کمک رتسل روم به شما

تیم مجموعه رتسل روم میتواند از ابتدا تا انتهای کار همراه شما عزیزان باشد.

ایده پردازی

شروع میتواند با یک ایده شگفت انگیز باشد

انتخاب ژانر

انتخاب ژانر اتاق فرار و سناریو چینی بر اساس آن

سناریو

داستان بازی نسبت به موارد مورد نظر

بازبینی

اجرای دکور و فضا سازی نسبت به داستان

ساخت

اجرای دکور و فضا سازی نسبت به داستان

دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی محیط

طراحی معما

طراحی معما در راستای سناریو

ساخت معما

ساخت معما متناسب با سناریو و فضاسازی

آموزش

آموزش کامل در راستای فعالیت در اتاق فرار

استخدام

جذب نیروی مورد نیاز در روند کاری

برندینگ

راهنمایی در مسیر درست برندینگ

همکاری

پیگیری و وفاداری پس از اتمام پروژه

نمونه‌های طراحی اتاق فرار مجموعه رتسل روم

اتاق فرار تبرئه
اتاق فرار تبرئه
اتاق فرار شیطان صدا ندارد
اتاق فرار شیطان صدا ندارد
اتاق فرار خانه پدری
اتاق فرار خانه پدری
اتاق فرار امانتدار شیطان
اتاق فرار امانتدار شیطان
جهت راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید